معرفی وبلاگ
این وبلاگ در مورد افرادی است که قصد سفر دارند و در انتخاب مکان آن دچار تردید هستند این عزیزان می توانند به وبلاگ ما نگاه بیندازند تا شاید انتخاب بهتری انجام دهند
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 709549
تعداد نوشته ها : 153
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem225

پارك ملي تندوره (درگز)
پارك ملي تندوره در 30 كيلومتري غرب شهرستان درگز واقع شده است. اين پارك در مجاورت زيارتگاه چهلمير قرار گرفته و دومين محل ديدني و طبيعي ايران به شمار مي رود.
در اين منطقه حيوانات وحشي بسياري زندگي مي كنند كه از آن ميان مي توان به كل، قوچ،
گرگ، پلنگ و انواع پرندگان شكاري اشاره كرد.

پناهگاه حيات وحش شير احمد (سبزوار)
اين پناهگاه در 7 كيلومتري جنوب شرقي شهرستان سبزوار قرار گرفته است پناهگاه حيات وحش شيراحمد ناحيه اي كويري-دشتي را در برمي گيرد و بوته هاي «گون» پوشش گياهي آن را تشكيل مي دهند. اين پناهگاه زيستي حيواناتي همچون آهو و پلنگ است.

باغ كشمير (تربت جام)
اين ناحيه كه از تپه ماهورهايي ديدني تشكيل شده است در 55 كيلومتري شمال شهرستان تربت جام واقع شده است. در باغ كشمير جانوراني همانند قوچ و گرگ زندگي مي كنند.

 منطقه شكار ممنوع مرزي باجگيران
اين منطقه كه شامل اسلمه، قاطربش، بردر و قرچقه مي باشد از تاريخ اول بهمن ماه سال 1382 به مدت هفت سال تيراندازي ممنوع در آن اعلام گرديد.

منطقه شكار ممنوع «دربادام» (قوچان)
منطقه دربادام با 15000 هكتار مساحت داراي چهره اي كوهستاني است و در فاصله حدود 45 كيلومتري شمال شهر قوچان در مجاورت پارك ملي تندوره قرار گرفته است. اين منطقه رسما در سال 1357 به عنوان منطقه شكار ممنوع شناخته شد.

منطقه حفاظت شده قرخود (درگز)
اين منطقه در غرب شهرستان درگز قرار گرفته و با وسعت حدود 45 هزار هكتار منطقه اي است تپه ماهوري، كوهستاني و صخره اي با شيب تند كه از سال 1350 مورد حفاظت واقع شد عمده گونه هاي جانوري قرخود شامل قوچ و ميش اوريال، كل و بز، پلنگ، گرگ و روباه، خوك وحشي، پايكا، گوركن و ... بوده از جمله پوشش گياهي آن نيز مي توان به ارس، زالزالك، زرشك، كركو، بيد، گون و انواع گرامينه اشاره نمود.

منطقه شكار ممنوع هنگام (گناباد)
منطقه هنگام با وسعت بسيار در شرق گناباد قرار دارد و سيماي طبيعي آن به صورت  يك دشت تپه ماهوري است.
 

 منطقه شكار ممنوع هلالي (گناباد)
اين منطقه تيراندازي ممنوع با مساحت 120000 هكتار يكي ديگر از اين گونه محدودهاي حفاظت شدۀ گناباد مي باشد.

منطقه شكار ممنوع درونه (كاشمر)
منطقه مزبور با گسترش 60000 هكتار در غرب شهرستان كاشمر قرار دارد. بدليل تنوع زيستگاه حيات وحش و قابليتهاي بالقوه در زمينه احياء و حفظ پوشش گياهي و جانوري درون منطقه اي، شكار ممنوع اعلام شده است.

منطقه شكار ممنوع بزماي (تربت حيدريه)
اين منطقه حفاظتي با وسعت 28000 هكتار در 8 كيلومتري جنوب شرقي تربت حيدريه قرار دارد. سيماي طبيعي بزماي، كوهستاني و تپه ماهوري بوده و بيشترين گونه هاي آن شامل چوبك، كلاه ميرحسن، ميخك كوهي، شكرتيغال، فرفيون، ريواس، گون و ... است و از جمله حيات وحش آن مي توان به كل، بز، قوچ و انواع پرندگان اشاره كرد.

پناهگاه حيات وحش حيدري (نيشابور)
اين پناهگاه در 70 كيلومتري شمال غرب نيشابور واقع شده است. پناهگاه حيات وحش حيدري از تپه ماهورهايي با پوشش گياهي درختان «ارس» شكل گرفته است و در آن حيواناتي نظير قوچ، پلنگ و انواع پرندگان زندگي مي كنند.


X