معرفی وبلاگ
این وبلاگ در مورد افرادی است که قصد سفر دارند و در انتخاب مکان آن دچار تردید هستند این عزیزان می توانند به وبلاگ ما نگاه بیندازند تا شاید انتخاب بهتری انجام دهند
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 709546
تعداد نوشته ها : 153
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem225

آب سرخ فريزهند
چشمه فريزهند به فاصله 78 كيلومتري جنوب كاشان قرار دارد. اطراف چشمه را رسوبات حاصله از جريان آب فرا گرفته است.
آب اين چشمه از دسته آب هاي بي كربناته مخلوط همراه با گاز است و در درمان بيماري هاي دستگاه گوارش، كبد و مجاري صفراوي، معده و روده اي و بيماري هاي تغذيه اي مؤثر است. به سبب وجود املاح آهن در تركيبات آن، در ازدياد تعداد گلبول هاي قرمز و مقدار هموگلوبين خون و در نتيجه، در درمان انواع كم خوني نيز موثر است.

چشمه آب معدني ورتون
در 43 كيلومتري جاده اصفهان به يزد جاده اي فرعي وجود دارد كه پس از طي 18 كيلومتر به ناحيه ورتون مي رسد. بعد از ورتون در فاصله 12 كيلومتري، چشمه هاي معدني ورتون قرار گرفته اند.آب گرم ورتون از دسته آب هاي كلروره بي كربناته و سولفاته كلسيك گرم است. خواص درماني استحمام در اين نوع آب ها عبارت است از: اثر تسكين دهندگي براي دردهاي عصبي و رماتيسمي. اين آب در صورت آشاميده شدن باعث ازدياد ترشح معده و در نتيجه سهولت كار گوارش و كبد و لوزالمعده و روده مي شود. به سبب وجود سولفات سديم در تركيب آن، اين آب خاصيت ملين دارد و سرانجام وجود آهن در تركيب آن، در درمان كم خوني مؤثر است.


دسته ها : اصفهان
X