معرفی وبلاگ
این وبلاگ در مورد افرادی است که قصد سفر دارند و در انتخاب مکان آن دچار تردید هستند این عزیزان می توانند به وبلاگ ما نگاه بیندازند تا شاید انتخاب بهتری انجام دهند
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 709890
تعداد نوشته ها : 153
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem225

 حمام حاج عسگرخان : در بافت قديم قم ، در شمال راسته بازار ، حمام حاج عسگر خان واقع است . اين مجموعه از دو بخش حمام و چاله حوض تشكيل شده . در قسمت ورودي حمام ، كتيبه اي سنگي ديده مي شود . بر اساس اين كتيبه ، تاريخ ساخت حمام سال 1216 ه . ق ذكر شده و با اين حساب مي توان ساختمان آن را به اوايل دوره قاجاريه و حكومت فتحعلي شاه قاجار نسبت داد . فضاي اصلي حمام مربعي به ابعاد 10/11 متر است كه در مركز اين فضا ، گنبدي قرار دارد كه روي هشت ستون پنج ضلعي بر پا شده است. شرق ساختمان ، چاله حوض واقع است و چاله حوض كه به صورت نيمه مخروبه بر جاي مانده ، داراي سكويي در دور تا دور است كه با ساروج پوشيده شده است .

حمام روستاي قباد بزن : روستاي قباد بزن جزو دهستان كهك استان قم بوده و حمام روستاي قباد بزن در قسمت شمالي و منتهي اليه يكي ازمحورهاي مسكوني روستا قرار گرفته است . در امتداد شمالي اين محور؛ باغ هاي حاصلخيزي وجود دارد و نهر كوچكي از كنار اين محور عبور مي كند و منظره زيبايي را به وجود مي آورد . نوع پلان قوس ها ونحوه پوشش سقف هاي آن تاريخ بنا را به دوره قاجاريه منسوب مي كند.

حمام عشقعلي خان : از ديگر حمام هاي تاريخي استان قم كه از دوره قاجار به يادگار مانده است مي توان حمام عشقعلي خان را نام برد.


دسته ها : قم
X